Glitter Text
Make your own Glitter Graphics

Friday, August 28, 2009

Nasi Padang Jalan TAR

Posted by Peah

Hari ni aku malas masak. Penat berjalan sakan kat Jalan TAR tadi. Sempat gaks pergi Bazaar Ramadhan. Sesak giler..... Kalau korang nak pergi janganlah bawa bebudak. Kesian oiiiii.. Nasib baik tadi tak panas. Cuba bayangkan kalau cuaca panas mau pitam bebudak tu...

Macam-macam jual kat sana tadi.. Kedai kasut CROCS pun aku jumpa. Nak kata murah takdelah jugak. Macam harga kat internet aje. Siap tampal sign "CROCS WHOLESALER" lagi. Biar betul!!!! Berani betul dia orang ni. Tak takut kena saman kerrrr.... Hentam ajelahhh.... Yang pasti, gerai-gerai macam inilah paling hangat di pasaran sekarang selain dari kedai tudung. AlMaklumlah.... tengah hapenning sekarang nih.... Aku singgah sekejap aje.. Sempat jugaklah rembat tudung dua helai. Ahaks.....

Berbalik ke lauk berbuka tadi tu, Mana lagi kalau tak kedai Nasi Padang depan SOGO tuh. Yang ada jual rojak mamak sekali. Aku memang selalu beli situ. Pelanggan tetap sejak 20 tahun. Lama tuhhh.... Tiap kali singgah situ tak payah tanya nak lauk apa. Aku cakap aje macam biasa, dia dah faham. Lepas tu disuruhnya aku ronda-ronda Jalan TAR. Dah puas ronda baru datang ambil lauk. Macam tulah selalu. Menu biasa aku, Gulai Ayam, Gulai Nangka, Rendang Daging & Sayur Jantung Pisang. Balik rumah goreng ikan masin. Dah cukup. Nasik pulak masak lembik-lembik sikit. SODAPPPP.... Ishhh... tak sabar nak balik berbuka nihh.....


PS. Lauk nasi padang kat sini sedikit sebanyak sudah diMalaysianised tapi aku suka.
.

0 comments:

Post a Comment