Glitter Text
Make your own Glitter Graphics

Monday, August 03, 2009

My Weekend Projects

Posted by Peah


Tadaaaa....Ini kerja aku Sabtu lepas. Sebenarnya malas betul nak buat biskut-biskut ni tapi dah ramai sangat yang minta sampel terpaksalah buatkan juga. Kali ni aku aku tambah satu lagi resepi baru yang aku namakan Biskut Black & White (chocolate biscuit coated with white chocolate). Tiba-tiba saja aku dapat ilham nak buat biskut ni. Tapi termanislah pulak. Jadi in future aku kena kurangkan manisnya sebab white chocolate tu dah manis. Nanti kena kencing manis pulak.

Kalau nak tahu, buat cookies ni salah satu hobi aku selain dari jahit manik kat baju (aku ni banyak sangat hobi tapi tak terlarat nak buat sebab sibuk memanjang). Cookies yang aku buat ni semua chocolate based. Sememangnya aku ni chocolate lover. Itu pasallah cookies aku semua yang bercoklat. Tak kiralah apa jenis cookies, semua ingredientnya mesti ada chocolate ie. chocolate chips, cooking chocolate, chocolate button, Disebabkan permintaan yang aku kira boleh pulang modal, so aku buatlah untuk tahun ini. Sekurang-kurangnya MASYUKKKK... Boleh aku shopping banyak sikit kat Ronastore masa time raya...Hahahaha....



Yang atas ni pun kira hobi aku gak. Suka berkebun. Tapi bukan kebun sayur, kebun bunga. Semalam pi lunch kat Sungai Buloh (rumah adik ipar) and sebelum balik singgah kat kedai pokok bunga kat situ. Ini antara pokok-pokok bunga yang aku beli. Kali ni aku beli pokok yang senang jaga. Tak tahulah boleh bertahan ke tidak.


0 comments:

Post a Comment