Glitter Text
Make your own Glitter Graphics

Monday, August 17, 2009

Home Sweet Home

Posted by Peah

Dulu

Sekarang


Living & Dining

Dapur

Tiap kali menjelang bulan puasa, inilah kerja kami sekeluarga. Spring Cleaning. Tak habis -habis dengan Spring Cleaning dari tahun 2004 sampailah sekarang. Kadang-kadang naik bosan jugak. Tapi apa boleh buat. Kalau tak Spring Cleaning, jadi rumah tinggal pulak. TAKUT AKU....

Asalnya rumah ni satu setengah tingkat and kecik sangat-sangat. Built-up tak sampai 1000 kaki persegi. Bilik pun ada 2 + 1. Tapi kita orang buat renovation sebab kononnya nak duduk kat sini. Iyelah, kira teruja lah tu. Padahal bukannya first house kita orang beli. In fact masa tu, ini rumah yang ke 3. Bila renovation siap terus tak jadi duduk sebab jauh sangat. Lagipun, masa tu aku dah kerja kat KL. Sebelum tu aku kerja kat Serdang. Kira dekatlah tu.

Nak sewakan pada orang sayang pulak sebab dah buat elok-elok. Dengan plaster ceiling, downlight satu rumah termasuklah bilik mandi. Tu tak masuk lagi lampu rambu ramba, dapur dan cookerhood kesayangan aku tu. Semua baru, tak pernah pakai pun. Beli sendiri pulak tu termasuklah tiles, lampu, kipas & segala-galanya. Sayang woiiiii....

Sekarang ni rumah ni kira jadi stor. Segala barang aku simpan kat sini. Bila nak pakai aje baru kita orang balik ambil. Kalau tak pakai takdenya nak balik sini kecuali tebas-tebas rumput aje dan sapu habuk-habuk yang dah berkerak macam tepung gomak.

Cuba tengok kereta merah tu... Bagus punya parking dalam compound rumah aku. Tu kereta neighbour sebelah. Tuan rumah datang jenguk rumahpun bukannya dia kisah. Sampai kita orang dah nak balik baru dia tanya "nak alih ke kereta tu"? Apa punya neighbour daaaaa........Kalau ikutkan hati mau aku calarkan kereta dia tu... hehehe...jahatnya aku...


0 comments:

Post a Comment